Hoe een directiekamer inrichten?

2021-05-28 - Hal18

Hoe een directiekamer inrichten?

Voordat u uw welverdiende ‘boss pose’ kunt innemen achter een bureau in de directiekamer, dient die wel eerst met stijlvolle directiemeubels te worden ingericht. Het kantoor interieur van de directie is meer dan alleen een kamer waar de directeur zit te werken. Deze ruimte heeft meerdere functies in één. Het dient als werkplek van de directeur en als het vertrek waar klanten worden ontvangen. Het is een plek voor belangrijke gesprekken en interacties. Daarvoor wilt u uiteraard de beste meubels.

Wat voor uitstraling?

Bedenk voor u aan het inrichten slaat hoe u precies wilt overkomen op klanten, (mogelijke) partners en potentiële nieuwe collega’s. Gaat voor kleurrijk of straalt u liever meer rust uit door weinig kleur te gebruiken? Let wel op dat u de kamer niet te druk maakt. Hierdoor kunnen bezoekers zich mogelijk minder goed focussen bij een gesprek. Zorg wel voor enkele decoraties en accessoires die wat sfeer geven, zo zorgt u voor een betere sfeer in de kamer. U kunt dit effect mooi bereiken door enkele kantoorplanten in de kamer te zetten. Nog een belangrijk punt voor uitstraling is licht. Als u weinig lichtinval op de kamer heeft is het belangrijk om in goede lampen te investeren.

Zorg voor privacy

Houdt ook rekening met het feit dat er regelmatig dossiers worden gelezen die vertrouwelijke informatie bevatten. Zorg daarom voor privacy in de directiekamer. Scheidingswanden en geblindeerde ramen komen hier goed van pas. Een fijne akoestiek in het kantoor praat wel zo makkelijk. Aangezien er toch veel gesprekken plaatsvinden in een directiekamer is het goed om hier rekening mee te houden met betrekking tot het volume van de meubels. Te weinig invulling van een ruimte levert vaak een holle klank op en dat heeft zo zijn negatieve weerslag op een gesprek.

Welke meubels in een directiekamer?

Welke meubels passen goed in een directiekamer? Qua directiebureau kunt u helemaal uitpakken. Een groot, luxe exemplaar hoort wel echt bij een directeur met een even zo luxe directiestoel. En wat dacht u van een vergadertafel en opbergkasten? Stem de verschillende meubels strak op elkaar af om een gebrek aan samenhang te voorkomen. Maak liever een nette, gestructureerde indruk op de mensen die u op kantoor ontvangt.