Weer terug naar kantoor
2021-11-11 - Hal18

Weer terug naar kantoor en waar moet je opletten
Sinds de versoepeling van 25 september met het vervallen van het thuiswerkadvies is de terugkeer naar kantoor in gang gezet. Grote bedrijven hebben daar direct gebruik van gemaakt en ervoor gekozen om werknemers voor de helft weer naar kantoor te laten komen. Daarmee heeft hybride werken bovendien echt voet aan de grond gekregen. Het is natuurlijk even omschakelen om weer werknemers over de vloer te hebben. Bovendien zijn er bedrijven die nu pas langzaam overgaan tot terugkeer op kantoor. Het is in elk geval belangrijk om de werkplekken weer op orde te hebben, en vooral omdat thuiswerk er in bepaalde situaties toe geleid heeft dat kantoormeubilair mee naar huis is genomen.
Hybride werken met werkplek thuis en op kantoor
In het kader van een hybride werksituatie is het belangrijk dat werknemers zowel thuis als op kantoor over comfortabel en ergonomisch verantwoord kantoormeubilair beschikken. Als uw medewerkers een bureaustoel van kantoor hebben meegenomen, is het mogelijk om de lege werkplek op kantoor van een nieuwe bureaustoel te voorzien.
Nieuw, gebruikt of refurbished
Overigens hoeft dat geen groot gat in uw budget te slaan, want bij HAL18 zijn zowel nieuwe voordelige als gebruikte en refurbished bureaustoelen verkrijgbaar. In aanvulling op de aanschaf van bureaustoelen is het uiteraard eveneens mogelijk nieuwe werkplekken te creëren met het kopen van kantoor bureaus. Bijvoorbeeld in het geval dat bureaus van uw kantoor bij medewerkers thuis een plek hebben gekregen.
Tips voor veilige terugkeer naar kantoor
Het is met de versoepelingen van het thuiswerkadvies en terugkeer naar kantoor uiteraard belangrijk om op de veiligheid te blijven letten. Dat is onder meer mogelijk door werktijden van personeel te spreiden en hybride werken mogelijk te maken. Er is geen anderhalve meterregeling meer van toepassing, maar een veilige werkomgeving blijft als basis belangrijk. In dat kader is het bijvoorbeeld ook mogelijk om gebruik te maken van een fysieke afscheiding.
Afscheiding tussen bureaus
Door de keuze te laten vallen op akoestische wanden is er meteen het voordeel van het verhogen van de privacy en beperken van geluidshinder. Personeel dat thuis heeft gewerkt, is gewend geraakt aan optimale privacy en aan afwezigheid van omgevingsgeluiden. Verder is het onder meer mogelijk om de veiligheid te vergroten door looproutes tussen bureaus te creëren en door de kantoorruimte optimaal te ventileren. Uiteraard is het ook mogelijk om met een veilige afstand rekening te houden door bureaus uit elkaar te zetten.
Nieuw begin, nieuw kantoormeubilair
De terugkeer naar kantoor is natuurlijk ook prima als aanleiding te gebruiken om uw kantoor opnieuw in te richten. Bij een nieuw begin komt nieuw kantoormeubilair prima van pas om bijvoorbeeld extra aandacht te besteden aan de werkplek. Of om de nadruk op een bepaalde stijl te leggen en een speciale sfeer te creëren.
Kleine verandering, groot resultaat
Een aangename werkomgeving draagt bij aan het welzijn van uw werknemers en zeker ook aan de productiviteit. De terugkeer naar kantoor is daarom een perfect moment om uw kantoor te vernieuwen. Dat kan met grote en met kleine veranderingen, zoals met de aanschaf van ander kantoormeubilair. Mocht u vragen hebben, neem dan gerust contact op met HAL18 voor een gratis advies op maat.